Actief op de fiets

De afgelopen weken is er door onze leden volop gefietst. De fietscommissie meldt dat er veel interesse was voor de voorjaarstraining die tot 16 maart duurde.  In het Hemelvaartsweekende werd de (klim)tocht naar de Mont Ventoux georganiseerd door Alfred en Wilma waar 10 leden aan deelnamen. Onder prima weersomstandigheden werden diverse ritten gemaakt rondom de ‘Kale berg’. Een deel bereikte ook één of meerdere keren de top. Een geslaagd evenement en voor herhaling vatbaar!

Daarnaast namen Scharlakenhoffers deel aan diverse toertochten in de buurt, zoals de Winsumer Wierdentocht en de Noorderrondrit. Op 25 mei stapte een groep van 15 SVS-ers op voor Limburgs Mooiste. De start was een beetje nat maar verder was het weer zeer geslaagd!

En natuurlijk hebben we de reguliere fietstrainingen: op maandagavond een gezamenlijke training met YVG onder leiding van Guus waar veel belangstelling voor is. Deze groep zal nog tot de vakantieperiode doortrainen. De trainingen op de woensdag (ochtend en avond) en de zondagmorgen gaan door tot eind september.

De fietscommissie meldt een prima opkomst, een goede sfeer en gelukkig geen ongevallen. Lekker doorfietsen dus!