Afspraken ten aanzien van het fietsen

Voor alle fietsgroepen gelden onderstaande aandachtspunten.

Aandacht voor nieuwkomers

Nieuwkomers worden goed opvangen en begeleid. Zij worden op de hoogte gebracht van de afspraken voor het fietsen en de route wordt toegelicht.

Om te voorkomen dat er grote niveau verschillen ontstaan binnen de groep wordt met nieuwkomers het gemiddelde van de groep besproken. Voor de eerste twee tochten zal een van de leden zich om de nieuwkomer bekommeren zodat deze de route en het tempo leert kennen.

Veiligheid

Als er meer dan 20 fietsers aanwezig zijn wordt de route in twee groepen gereden. Waaiers hebben een maximale groepsgrootte van 8 fietsers.

Binnen de bebouwde kom is de maximale snelheid 30 km/u.

Op de vastgestelde plekken wordt er gewacht op achterblijvers.

Belangrijk

Voor vertrek is er even aandacht voor elkaar,  voor deze afspraken en de weers- en wegomstandigheden.

We spreken elkaar aan op het niet nakomen van de afspraken.

Alle fietsers zijn lid van de vereniging (nieuwkomers worden na twee keer meefietsen lid).

Deelname aan de sportactiviteiten van Scharlakenhof vindt plaats op eigen risico van de deelnemers.