Finale wedstrijd Regio Noord/ Oost competitie

~~Beste schaatsliefhebbers,

Iedereen zat deze week natuurlijk aan de buis gekluisterd om te zien hoe goed “wij” wel zijn op de Olympische spelen.

Daardoor raken onze eigen wedstrijden misschien een beetje ondergesneeuwd, zo heb ik de tussenstand van de Regio Noord/Oost competitie er even op nageslagen en daaruit blijkt

dat onze marathonrijders uit de gewesten Groningen en Drenthe voor zover nog niet bekend het ook best goed doen.

Neem bijvoorbeeld de categorie C1 waarin Jan Marten Verbree op de 3e plek staat en nog omhoog kan kijken ook.

Thijs Willem v.d. Vegt staat 8e maar met een beetje geluk kan hij zo maar op het podium terecht komen.

Rijders uit de selectie Drenthe en van de opleidingsploeg Groningen doen goed mee en kunnen het afgelopen seizoen als een rijpingsproces voor het volgend seizoen beschouwen.

Helaas in de categorie C2 zijn wij minimaal vertegenwoordigd en zo doende zijn hier ook geen aansprekende resultaten te zien.

Bij de categorie Dames echter zien we Maya de Jong op plek 1 staan en is niet meer in te halen. Ook Janinka van Weperen doet het goed met een 4e notering en zicht op plek 3.

Ook in deze groep kunnen de overige rijdsters uit onze gewesten prima meekomen.

Van oudsher hebben wij altijd al een sterke bezetting in de categorie Masters 1

Hier neemt Arjan Elferink een riante positie op plek 1 en is niet meer te achterhalen.

Jeroen Sienot staat momenteel nog op brons maar dat kan zomaar zilver of de ondankbare 4e plaats worden!

Verder in deze groep nog een groep sterke zestigers die volop mee gaan in de strijd maar het uiteindelijk toch tegen de “jonkies” af moeten leggen.

De Masters 2 tenslotte geeft ook weer een overheersing te zien van onze baanrijders.

Alex Scholte staat hier fier op kop met Jan de Groot op gepaste afstand op de 2e plek.

Peter Buurma staat 5e, maar Peter kennende gaat hij voor een podium plaats waar nog alle kans op is.

Kortom we verwachten zondagavond mooie wedstrijden te zien met misschien nog enkele verrassende uitslagen.

Programma zondagavond 18 februari;

17.30 Uur start Masters 1

18.20 Uur start Masters 2

19.05 Uur start Dames

19.55 Uur start C2

20.40 Uur start C1

Al deze genoemde rijders zien we woensdagavond ook weer terug in Kardinge waar dan gestreden wordt om de felbegeerde OosterHavenBokalen.

Nog veel plezier gewenst zowel voor de tv als ook misschien wel in Kardinge, de rijders kunnen jullie steun goed gebruiken.

De GTC’s Marathonschaatsen Groningen en Drenthe.