In Memoriam SV Scharlakenhof lid Louwe Hekkema

Wij waren zeer geschokt toen ons het bericht bereikte dat op 12 januari ons lid

Louwe Willem Hekkema

plotseling is overleden.

Louw was een echte schaatsliefhebber en schaatste als het kon graag toertochten op natuurijs.

De tekst in het overlijdensbericht: “Met de zon op mijn snuit, de wind in mijn rug, gaan mijn schaatsen vooruit en gedachten terug” typeert hem als liefhebber van natuurijs.

Hij werd lid van Scharlakenhof toen zijn kinderen Hendrik en Tineke gingen schaatsen bij de toen grote en succesvolle jeugdgroep van onze club.

De ouders kwamen elkaar altijd tegen bij het halen en brengen naar van de trainingen en het bezoeken van de wedstrijden. Hieruit ontstond een groep nieuwe leden die de trimclub ging vormen en een aantal voelde zich betrokken bij het organiseren en jureren en ondersteunden zo gewest Groningen van de KNSB als vrijwilliger.

Louw maakte deel uit van deze groep en hij viel al snel op binnen het gewest door zijn organisatie talent en de rust die hij uitstraalde bij het jureren. Hij vond dit ook erg leuk werk en ging zich hier verder in bekwamen. Hij werd lid van de technische commissie van het gewest en via cursussen werd hij benoemd als scheidsrechter voor langebaan wedstrijden.

Zijn talent werd ook bij de bond gezien en hij werd al snel benoemd als scheidsrechter bij grote landelijke wedstrijden. Uiteindelijk werd Louw een zeer bekende en gewaardeerde  internationale scheidsrechter van de KNSB en de ISU en leidde hij in deze hoedanigheid vele grote wedstrijden over de gehele wereld.

Hij was een zeer gezien en bekwaam scheidsrechter en bleef altijd lid van onze club. Scharlakenhof kon voor zijn clubwedstrijden dan ook altijd een beroep op hem doen en als het in zijn drukke agenda paste heeft hij altijd onze clubwedstrijden geleid in de periode dat hij actief scheidsrechter was. Ook gaf hij graag zijn kennis door in lezingen en cursussen.

Wij zullen Louw herinneren als een betrokken lid, een integer mens en een zeer geziene scheidsrechter over de gehele wereld.

Wij wensen Ietje, Hendrik, Tineke en verdere familie heel veel sterkte om dit grote verlies te verwerken.

Bestuur en leden van Scharlakenhof

Deze link verwijst naar de rouwkaart die het bestuur ontving naar aanleiding van het overlijden