Nieuwsbrief sept 2018

Beste leden,

Het is weer zover, de laatste mooie zomer dagen zijn voorbij, de herfst stormen komen eraan. Een mooier moment om de start van het schaatsseizoen aan te kondigen kunnen we eigenlijk niet bedenken. Vele trainingskilometers werden deze zomer rennend, skeelerend of fietsend afgelegd. Diverse fantastische fiets foto’s kwamen voorbij in de Whapp-groepen variërend van de schitterende foto's uit eigen land, Zuid Europa tot zelfs de Nubravallei in Noord-India! Natuurlijk blijft schaatsen een kernactiviteit, maar kenmerkt Scharlakenhof zich ook door een krachtige structuur waarin leden elkaar opzoeken voor een gemeenschappelijke sport moment of training. Dat laatste is voor het bestuur een essentiële basis voor ons bestaan!

Gelukkig is vanaf 6 oktober de schaatsbaan Kardinge weer open en in die week starten ook onze trainingen. Scharlakenhof houdt voor de clubtrainingen dezelfde trainingsuren aan als voorgaande jaren:

• dinsdag van 18.30 -19.45 uur volwassenen 2 groepen
  • woensdag 10.00 -11.30 uur volwassenen 2 groepen
  • donderdag 19.00-20.15 uur volwassenen 2 groepen
  • vrijdag 17.00-18.15 uur volwassenen 2 groepen, jeugd 2 groepen
  • zaterdag 14.15-15.30 uur wedstrijdtraining voor jeugd

Lees --hier-- meer over de schaatstrainingen

Momenteel worden de laatste puntjes op de i gezet om de namen van de trainers bij deze trainingen in te vullen. Bericht volgt.

De fietstrainingen op zondag gaan in principe gewoon door (09.30 uur tramhokje ATB of race), maar voor details graag aanmelden voor de Whapp groep via beheerder@svscharlakenhof.nl

Op onze site staat een bericht van Kardinge over de prijzen van trimkaarten en de openingstijden met dit jaar voor het eerst een Early Bird optie!

Belangrijke data

6 oktober start schaatsseizoen

10 oktober 2000 uur Algemene Ledenvergadering (Sportpark de Koepel, Haren)

Presentatie nieuwe schaatskleding en nieuwe sponsoren! Passessie schaatskleding, tijden volgen.

Stukken voor de vergadering volgen.

15 december Avondtocht ATB (onder voorbehoud)

11 januari Nieuwjaarsborrel (Kardinge)

21 januari – 1 februari 2019: Hollandse Week op de Weissensee (Oostenrijk). Graag zouden we met een grotere groep schaatsers afreizen naar Oostenrijk voor deelname aan de AEW al dan niet met Skate4AIR (22 januari). We inventariseren wie er animo heeft om mee te gaan. Heb je interesse voor een informatieavond over de (Alternatieve) Elfstedentocht of een andere schaatreis (datum nog nader te plannen)? Aanmeldingen naar plub@svscharlakenhof.nl

Tot slot is het goed om je profiel op de website weer eens af te stoffen en nieuwe profiel foto's te uploaden, je vrijwilligers activiteiten aan te passen en je trainings groep te updaten. Mocht je nog vragen hebben over het gebruik van "Mijn Scharlakenhof" mail dan naar beheerder@svscharlakenhof.nl. Met het email adres waarop je dit nieuwsbericht ontvangt kun je inloggen of een nieuw wachtwoord ontvangen.

Veel sportplezier!

Namens het Bestuur,