NK Klunen 10 december

Beste schaatsverenigingen uit Groningen en Drenthe,

Met enthousiasme vraag ik uw aandacht voor het volgende:

De Groninger Studenten Schaatsvereniging Tjas wordt op 6 maart 2018 50 jaar! Het hele jaar willen wij dit vieren, ook met alle andere schaatsverenigingen die op onze thuisbaan Kardinge schaatsen. Daarom organiseren wij op zondag 10 december het Nederlands Kampioenschap Klunen op de Vismarkt in Groningen. En iedereen mag meedoen!

Van 13.00 tot 15.00 uur is de kluunbaan open om vrij te klunen. Zo kun je alvast oefenen met klunen of op je eigen tempo het parcours afleggen. Vanaf 15.00 uur begint de strijd om de felbegeerde Nederlandse titel. Deelname aan de wedstrijd bedraagt €5,00, waarbij je van te voren alvast kan oefenen tijdens het vrij klunen. Wil je niet meedoen aan de wedstrijd maar alleen zelf klunen? Dan is de entree €3,00. De opbrengst van het klunen komt ten goede aan Skate4Air. Een team van Tjasleden zal in februari de Alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee schaatsen om geld op te halen tegen Cyctic Fibrosis, oftewel taaislijmziekte. Hoe meer mensen meedoen met klunen, hoe meer geld we ophalen voor onderzoek naar deze verschrikkelijke ziekte! Vele Tjasleden zetten zich in voor Skate4Air. Naast het NK Klunen fietsen er namelijk 24 uur lang twee leden van Tjas op de Vismarkt.

Kortom, er is de hele dag van alles te doen op de Vismarkt. Er is koek&zopie, muziek, een grote fietsactie en natuurlijk het hoogtepunt: het NK klunen. Misschien word jij op deze zondag wel gehuldigd als Nederlands Kampioen!

Een impressie van het NK klunen, meer informatie en de inschrijving zijn te vinden op www.tjas.nl/nkklunen. Daarnaast wordt al het laatste nieuws gepost op ons Facebookevenement https://www.facebook.com/events/159965738080173/. Mocht je niet bij het evenement aanwezig kunnen zijn maar wil je wel bijdragen aan het goede doel Skate4Air? Neem dan een kijkje op onze crowdfundingpagina https://voorjebuurt.nl/nl/projects/nk-klunen/supporters.

Tot ziens op 10 december!

Met sportieve groet,

Judith Loopers